tisdag 14 april 2015

Efter och framåt ?

Att fundera kring hur ens liv ser ut . . .

Trots att jag mår bra, och har hälsan i behåll kan jag ibland inte sluta tänka på, att kanske de händer nått, snart., Ni vet det där* tänk om*. En del utav de människor jag känner idag och även de jag kännt sedan tidigare lever med ständiga påminnelser från sjukdomen, återfall. Tänk om, jag skulle få ett återfall. Vad händer då ? Vart i livet befinner jag mig om detta skulle hända...
Jag vet att risken för att jag ska få återfall är extremt liten,
men rädslan lämnar mig endå inte.
Tyvärr är det något jag får leva med som de heter...
Att kunna gå vidare, sluta grubbla, sluta fundera på det. Lättare sagt än gjort. Personer i min omgivning mår dåligt, sjukdommen finns omkring mig och gör sig tyvärr påmind vare sig jag vill eller ej. 

Idag vet jag att jag mår fantastisk bra. Sjukdomen finns inte hos mig. Inte ens en förkylning lever inom mig, jag är relativt frisk just nu, förutom allergi besvär.
Men tankarna finns trots allt där. Dom lämnar mig inte ifred, och att prata om detta med andra betyder oftast i stora suckar och kommentarer som: sluta tänk på det där, det är över nu, gå vidare. osv....


Starta eget företag eller ej...
jobba vidare... flytta ... jobba ...

inte flytta, starta eget,
eller ? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar