söndag 23 november 2014

fina människor

Fixat naglarna, fixat en del hemma, mini spa på kvällskvisten å fått ryggen knäckt i samband med ett skrattanfall. Solen har varit framme hela dagen. 
Fina människor i min närhet. 
- Hur bra som helst. Känner mig redo för veckan som kommer 
Fina människor i min närhet har jag helt klart. Lade upp denna text med bild här om dagen på instagram och fb. Gensvaret jag fick var verkligen heart warming <3 




Jag har alltid varit trådsmal. Alltid haft magrutor. Nästan hela mitt liv har jag använt mat som en form av kontroll, inte ätit, tränat hysteriskt, alltid vara smal. Det krävdes alltid något av mig. Ja mådde fruktansvärt dåligt om jag inte va smal, om mina magrutor inte syntes junde kunde ja träna så hårt att ja knappt inte kunde bära min egna kropp. Och maten jag åt var inte mat, de var godisbitar för att hålla mig stående på benen tills jag kom hem och kunde gömma mig. 
Det var då... 

Idag ser jag ut såhär.

 Det hände en grej, en sjukdom, en insikt. Idag mår jag bra. Jag har fortfarande dåliga dagar. Jag hör fortfarande kommentarer såsom borde du inte börja träna. .. vet du, jag vill inte.

Jag vill inte träna för att du ska tycka jag är fin o smal.

Jag vill träna för min skull.

För att jag ska må bra, inte för att du ska ha något att titta på. 

Ja har mina dagar precis som alla andra mer eller mindre. .. men för en gångs skull är jag nöjd med min kropp. Mitt lilla hull på magen. Från anorektiker till hälsosam. Min resa tillbaka har varit och är tuff, träningen saknar jag. Men jag kommer hitta en nyttig väg tillbaka när jag känner att jag är redo. Nu mår ja bra. en förändring är på väg, en hälsosam förändringar. Min resa från vältränad basket tjej till anorektisk till Cancer överlevare - min kropp mitt liv min resa. Jag skäms, men jag är lycklig. Jag skäms för vad jag gjort med min kropp... men jag är lycklig som lever, och mår bra. Trots motgångar så mår jag bra. Jag kanske inte är den mest hälsosamma människan som finns, men jag mår bra och älskar att kliva upp på morgonen och se mig i spegeln. 

Idag mår jag bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar